Zastanawiasz się, jaki rower do 4000 złotych będzie dla ciebie odpowiedni? W takim budżecie możesz liczyć na solidnie wyposażony model, który zapewni odpowiedni komfort podczas rowerowych wypraw. W artykule podpowiadamy, jaki rodzaj roweru wybrać, a także jakim wyposażeniem powinien się charakteryzować. Zobacz także ranking rowerów do 4000 zł!
Jaki rower kupić? Mając do dyspozycji 4000 złotych, możesz wybierać spośród kilku kategorii rowerów. Zakup powinien być przemyślany, ponieważ jednoślad ma gwarantować komfort i przyjemność podczas jazdy. Rowery do 4000 zł są projektowane pod kątem jazdy po rozmaitym terenie. Znając charakterystykę każdego z nich, zakup wymarzonych dwóch kółek będzie znacznie łatwiejszy!
To najpopularniejszy typ rowerów do 4000 złotych. W tej cenie ambitni amatorzy znajdą sprzęt umożliwiający im start na krótkich dystansach w maratonach. To również dobry wybór do zakupu roweru górskiego na wyjazdy w nieco trudniejszy teren. Budżet 4 tysięcy złotych wciąż jest niewystarczający, aby kupić dobry rower z pełną amortyzacją, jednak przedni widelec zastosowany w takim modelu będzie spisywał się bez zarzutów. W tej cenie dostaniemy również sprzęt dostosowany do skakania, czy jazdy po tzw. singletrackach.
Zobacz także, jaki rower górski do 2000 wybrać
Jeśli masz 4000 złotych i chcesz kupić rower miejski, to możesz liczyć na topowy model wykorzystujący nowoczesne rozwiązania. W takim budżecie można pokusić się nawet o rowery z silnikiem elektrycznym, które cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Jeśli nie chcesz się zmęczyć podczas dojazdu do pracy lub po prostu szukasz dodatkowego wspomagania, to rower elektryczny do jazdy po mieście spełni swoje zadanie. Najlepsze rowery miejskie sprawdzą się podczas dojazdu do pracy czy weekendowych wycieczek.
Ten typ rowerów jest przeznaczony do rekreacyjnej jazdy zarówno po ścieżkach rowerowych, jak i nieutwardzonych drogach. Rowery do 4000 złotych w wersji trekkingowej są wyposażone w najlepszy osprzęt, a także hydrauliczne hamulce tarczowe. Na podstawowym wyposażeniu znajduje się również komplet błotników, bagażnik i oświetlenie.
Jaki rower trekkingowy kupić? W porównaniu do tańszych odpowiedników, rowery trekkingowe do 4000 złotych są zbudowane w oparciu o lekkie komponenty. W ten sposób waga całej konstrukcji jest niższa, co wpływa na łatwiejsze prowadzenie jednośladu, a także jego przenoszenie.
W podanym budżecie znajdziemy również rowery crossowe. Ich charakterystyka jest podobna do rowerów trekkingowych, jednak największą różnicą jest brak dodatków takich jak błotniki, czy bagażnik. Założeniem producenta było stworzenie sprzętu dla amatorów jazdy na dwóch kółkach. Jeśli chcesz poprawić swoją kondycję lub amatorsko potrenować, to taki sprzęt jest wprost idealny. Budżet 4000 złotych obejmuje rowery crossowe z wyższej półki.Rowery szosowe są wprost idealne do jazdy na dłuższych dystansach. Koła w rozmiarze 28 cali w połączeniu z cienkimi oponami zapewniają niskie opory toczenia, przez co rozwijanie dużych prędkości nie stanowi najmniejszego problemu. W cenie do 4000 złotych znajdziesz rowery szosowe wyposażone w aluminiową ramę oraz sztywny widelec.
Waga całego zestawu oscyluje w granicach 10 kg, co uznajemy za dobry wynik. Jednoślady tego typu doskonale sprawdzą się w rękach amatorów, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z jazdą na szosie.
Na pierwszy rzut oka rower gravelowy do złudzenia przypomina wcześniej opisywany rower szosowy. Jednak diabeł tkwi w szczegółach. Tego typu jednoślady pozwalają na jazdę po nieutwardzonych ścieżkach. To zasługa bieżnikowanych, nieco szerszych opon, a także zmienionej geometrii.
W cenie 4000 złotych dostaniesz rower zbudowany na aluminiowej ramie i wyposażony w niezłe komponenty. Hamulce tarczowe umożliwią zatrzymanie roweru w dowolnym momencie. Jeśli nie chcesz ograniczać się wyłącznie do jazdy po asfaltowych drogach, to rower gravelowy jest idealnym wyborem.
Wyposażenie roweru do 4000 złotych jest ściśle uzależnione od tego jaki typ zdecydujesz się wybrać. W naszym poradniku rowerów do 4000 złotych przygotowaliśmy krótkie zestawienie, w którym podpowiadamy, jakim wyposażeniem powinien charakteryzować się dany typ roweru.
Rowery górskie
Rowery miejskie
Rowery trekkingowe/crossowe
Rowery szosowe
Rowery gravelowe
Świetny rower górski do 4000 złotych od polskiego producenta. Aluminiowa rama z ciekawą charakterystyką pozwoli na efektywne podjeżdżanie, jak i zjeżdżanie. Przedni widelec Sr Suntour Raidon XCR 32 RLR Air to solidny i bardzo dobrze działający model. Jednorzędowy napęd Shimano Deore M5100 czerpie rozwiązania z wyższych grup, co jest tylko potwierdzeniem świetnej jakości. Dobrze zachowany stosunek jakości do ceny sprawia, że jest to jeden z ciekawszych rowerów górskich do 4000 zł.
Elektryczny rower do jazdy po mieście kosztuje około 4000 złotych i jest interesującą propozycją. Wygląd nawiązuje do klasycznych rowerów holenderskich. Silnik o mocy 250W został umieszczony w tylnym kole. Moment obrotowy osiąga do 35 Nm, co zapewnia wspomaganie nawet przy podjeżdżaniu pod wzniesienia. Na bagażniku umieszczono z kolei akumulator, którego zasięg wynosi do 30 km. Wzmacniane aluminiowe koła, 6-biegowa przerzutka tylna, a także komplet błotników wraz z oświetleniem dopełniają całość. To kompletny rower gotowy do jazdy!
Merida Crossway to niezwykle uniwersalny rower crossowy do jazdy po rozmaitym terenie. Aluminiowa rama jest lekka i wytrzymała. Amortyzator o niewielkim skoku z łatwością pokona nierówności. Regulowany mostek pozwoli na dostosowanie pozycji do konkretnego użytkownika. Wysokiej jakości komponenty w połączeniu z napędem Shimano pozwolą na przemierzanie wielu kilometrów bez najmniejszych komplikacji. W rowerze zastosowano hamulce tarczowe, które wpływają na bezpieczeństwo użytkownika.
Znakomity rower szosowy kosztuje mniej niż 4000 złotych i dla amatorów będzie doskonałym wyborem. Sportowy wygląd i świetne malowanie w kolorze czerwonym powodują, że będziesz wyróżniał się podczas jazdy. Aluminiowa rama w połączeniu z karbonowym widelcem tworzą lekki zestaw. Szosówka została wyposażona w 18 biegową grupę Shimano Sora oraz aluminiowe koła z oponami Michelin.
Ten rower gravelowy jest wprost stworzony do pokonywania bezdroży. Rama ma geometrię, która zapewnia wyprostowaną pozycję. Aluminiowe komponenty, a także hamulce tarczowe są kolejnymi plusami tego modelu. Napęd 1x10 jest uniwersalny i sprawdzi się w szczególności na płaskich oraz pagórkowatych odcinkach. Tym rowerem na pewno nie będziesz rozczarowany!
Zdjęcie: Envato Elements