Nie ma zabezpieczeń idealnych, ale zapięcie rowerowe U-Lock jest najbliższe doskonałości. To najtrudniejsza do sforsowania i najpewniejsza ochrona roweru. Jeśli często pozostawiasz rower w miejscu publicznym, zainwestuj w dobry, sprawdzony model U-Locka. Ranking polecanych zabezpieczeń pomoże ci wybrać te najlepsze. Cena roweru nie ma znaczenia – utrata ulubionego jednośladu zawsze boli tak samo.
U-Lock, zwany także D-Lockiem, to zabezpieczenie rowerowe w kształcie podkowy. Wykonany jest z hartowanego metalowego pałąka o grubości od 10 do nawet 18 milimetrów. U-Locki charakteryzują się dużą odpornością na przecięcie, przez co są najczęściej polecanymi zabezpieczeniami rowerowymi. Zamykane solidną skuwką szekle używane są m.in. przez kurierów rowerowych. Jaki będzie najlepszy U-Lock? Nasz ranking ma dla ciebie kilka propozycji.
Podstawową zaletą zapięcia U-Lock jest odporność na przecięcie nożycami. Najlepszy U-Lock stawia opór nawet dużym nożycom do prętów oraz nożycom hydraulicznym. Dla porównania każdą linkę rowerową, nawet renomowanego producenta, można bez trudu przeciąć szczypcami do cięcia kabli. Trwa to krócej niż otworzenie zapięcia kluczykiem.
Alternatywą dla U-Locka jest solidny łańcuch rowerowy oraz zapięcie składane. Co lepiej wybrać: U-Lock czy łańcuch? Zarówno łańcuch, jak i zapięcie składane nie dorównują U-Lockowi trwałością.
Wady łańcucha to duża waga (nawet kilka kilogramów) i stosunkowo cienkie ogniwa, natomiast w przypadku zabezpieczeń składanych, takich jak Abus Bordo, słabym punktem są nity. Jeśli nie chcesz się rozstać z rowerem, U-Lock z rankingu będzie najlepszym wyborem. Jedynym sposobem na jego sforsowanie jest przecięcie szlifierką lub otworzenie zamka wytrychem.
Podstawową obawą dotyczącą U-Locka jest kłopotliwe zapinanie roweru. Sztywny pałąk zazwyczaj nie jest zbyt długi, przez co nie obejmie szerokich słupków. Z czasem jednak nabierzesz wprawy i z łatwością przypniesz rower na każdym parkingu rowerowym.
Aby zrobić to wygodnie i skutecznie, staraj się zawsze ustawić rower w taki sposób, by przewlec U-Lock przez rurę podsiodłową ramy i obręcz tylnego koła. Wystarczy więc przysunąć rower do pionowego słupka tak, by siodełko znalazło się jak najbliżej niego. Nawet mały U-Lock da radę.
Popularne w Polsce są także stojaki rowerowe na koło, tzw. wyrwikółka. Jak zapiąć w nich rower U-Lockiem? Jeśli po włożeniu przedniego koła U-lock nie obejmie stojaka i dolnej rury ramy, włóż tylne koło roweru. W takim ułożeniu na pewno uda ci się zapiąć rower na tylny trójkąt ramy. Postaraj się także zabezpieczyć tylne koło. Przednie warto przypiąć dodatkową linką, podobnie jak cenne siodełko.
Dla wielu osób problematyczne wydaje się przewożenie U-Locka. Sztywnej szelki nie da się owinąć wokół sztycy, jak linki czy łańcucha. Z tego powodu producenci U-Locków dodają do zestawu uchwyt, który można przytwierdzić na ramie. W rowerach męskich U-Lock znajdzie miejsce w trójkącie ramy.
Inne sposoby na przewożenie U-Locka na rowerze to przypięcie go do bagażnika rowerowego lub włożenie do koszyka. Niektórzy wożą go także na kierownicy lub przypinają do paska spodni, ale ostrzegamy – wożenie kilogramowego klamota przy spodniach nie jest zbyt wygodne.
Rynek zabezpieczeń rowerowych zdominowany jest przez kilku renomowanych producentów, takich jak Abus, OnGuard, Kryptonite, Trelock czy Axa. Nie inaczej jest w przypadku U-Locków, które stanowią flagowe produkty powyższych firm. Jakie modele U-Locków znalazły się w rankingu TOP 5?