To proste pod względem konstrukcji polerki, które wykonują jedynie ruch obrotowy wokół własnej osi. Pozwalają na usunięcie nawet bardzo głębokich wad lakieru. Są bardzo skuteczne, zwłaszcza w połączeniu z mocnymi pastami ściernymi. Niestety, duża siła cięcia w przypadku osób niedoświadczonych może okazać się destrukcyjna, z tego powodu są one polecane przede wszystkim profesjonalistom.
Początkującym trudno jest zapanować nad maszyną, która wytwarza bardzo wysoką temperaturą. Często próby samodzielnego naprawienia lakieru przy pomocy polerki rotacyjnej przez amatorów prowadzą do powstawania tzw. hologramów lub nawet jeszcze poważniejszych uszkodzeń lakieru. Zwykle maszyna rotacyjna porusza się z prędkością w przedziale od 600 do 3000 obrotów na minutę.
To bardzo popularny obecnie typ maszyn polerskich. Poruszają się ruchem rotacyjnym po orbitach w kształcie elipsy. To sprawia, że polerowanie samochodu jest możliwe przy znacznie niższej temperaturze, dzięki czemu trudniej jest uszkodzić lakier w czasie polerowania.
Jaka polerka samochodowa dla amatora będzie dobrym wyborem? Modele typu dual action ze względu na prostotę obsługi są znacznie bardziej rozpowszechnione i polecane także początkującym użytkownikom. Doskonale nadają się na początek. Niestety, mają także ograniczenia: nie pozwalają na skuteczne usuwanie dużych i głębokich rys. Mają jednak dość szerokie zastosowanie: pozwalają pozbyć się mniejszych i średnich uszkodzeń lakieru i zmatowień, przywrócić mu blask. Dobrze sprawdzą się także do wykończeń, nakładania wosku czy politury. Maszyny polerujące typu „DA” poruszają się z prędkością 2000-5000 obrotów na minutę.